Blanco kiest Lightspeed en Digiresto

5 oktober 2020

Zaakvoerders David Cantré en Céline Buysse van restaurant Blanco in Knokke-Heist: “Francis heeft ons van in het begin volledig ontzorgd. Hij kwam ter plaatse samen met onze elektricien om alle technische voorzieningen te bespreken: de ideale plaats voor de bonnenprinters van de bar en de keuken, de vaste tablet, de bekabeling … Ze zorgden voor de volledige installatie en configuratie van het Lightspeed kassasysteem en gaven een opleiding aan ons team, zodat iedereen er vanaf dag één vlot mee aan de slag ging.

Flexibiliteit troef

Francis en zijn team zijn altijd stand-by, het contact is heel persoonlijk en ze spelen kort op de bal. Het systeem is bovendien gemakkelijk in gebruik en alle toestellen zijn aan elkaar gekoppeld. Dat betekent dat iedereen van het team bestellingen kan intikken, met de eigen iPad of op het vaste toestel aan de bar. Iedereen heeft ook inzicht in de bestellingen en je kunt snel aanpassingen doen in het systeem. Wordt een bepaalde cocktail bijvoorbeeld amper besteld, dan vervang je die snel op de kaart.

Overzicht en inzicht

Een drankje van het huis, een cadeaubon, een speciale korting, … Je steekt alles vlot in het systeem zodat je rekening klopt op het einde van de service. Je kent ook altijd perfect je inkomsten, de gemiddelde ticketprijs per persoon en kunt verschillen analyseren: worden er in het weekend meer menu’s verkocht, worden er andere wijnen of meer water verkocht, … Meten is weten. Onze mensen loggen ook voor en na elke shift in en uit via Lightspeed. Dit prikkloksysteem vormt de basis voor de berekening van onze lonen op het einde van de maand.